Historia przedniej szyby

Jak to się zmieniało na przestrzeni lat

I. Ewolucja szyby przedniej

1900-1912

1900-1912_szyby

Pierwsze szyby przednie były płaskie i osadzone w drewnianej ramie. Początkowo używano zwykłego szkła.

1912

Powstają firmy, które rozpoczynają produkcję niedawno wynalezionego szkła laminowanego. Pierwsze laminaty składały się z dwóch tafli szkła, między którymi znajdowała się warstwa acetylocelulozy.

1918-1930_szyby

1918-1930

Szyby przednie dzielone w pionie i poziomie z zamocowanymi na zawiasach górnymi szybkami, które można było otwierać osobno. Montowane głównie w dużych zamkniętych samochodach.

1925_48_55_szyby

1925-1955

Nieruchome, jednoczęściowe, płaskie szyby przednie w metalowej ramie, pionowe lub nieznacznie nachylone, montowane we wszystkich typach samochodów.

1948

Opracowano ulepszoną folię międzywarstwową z poliwinylu. Nowoczesna, silnie spajająca i bardzo odporna folia PVB po raz pierwszy znalazła zastosowanie w połowie lat 60-tych XX wieku.

1948-1953_szyby

1948-1953

Poprzedniczka giętej szyby przedniej: dwuczęściowa, płaska szyba przednia łamana w kształcie litery V. Przez krótki czas montowana w limuzynach, dłużej stosowana w samochodach sportowych.

1953_szyby

Od 1953

Pierwsza jednoczęściowa gięta szyba przednia. Początkowo montowana pod kątem około 30°, później zaś nawet pod kątem 50° do pionu.

1971_88-2002

Od 1971

Bardziej skomplikowane, laminowane szyby przednie z pasem przeciwsłonecznym i opaską zaciemniającą naniesioną metodą sitodruku. Szyba w kształcie stożka zapewnia dobrą jakość optyczną nawet przy montażu pod kątem 65° do pionu.

Od 1988

Złożona gięta szyba przednia, która swoim kształtem harmonijnie współgra z sylwetką nadwozia.

Od 2002

Szyby przednie o bardziej złożonej krzywiźnie stają się integralną częścią struktury nowoczesnych pojazdów. Tego typu szyby przednie mogą być wyposażone w takie elementy, jak przewody ogrzewania elektrycznego, naniesione metodą napylania powłoki metaliczne odbijające ciepło, automatyczne czujniki deszczu i światła oraz odkryte krawędzie.

II. Współczesność

produkty-w-akcji_szyby

1. Czujniki deszczu

Czujnik, który za pomocą promieni podczerwonych wykrywa wilgoć na szybie przedniej. Następnie czujnik automatycznie uruchamia wycieraczki na szybie przedniej, dobierając częstotliwość ich pracy do intensywności opadów deszczu.

2. Kształtowanie szkła

Szkło gięte dopasowywane jest do kształtu okien pojazdu. Po podgrzaniu szkła stosuje się gięcie grawitacyjne lub wyginanie w prasie, aby uzyskać złożone kształty pozbawione fałd oraz innych defektów optycznych.

3. Szklane okna dachowe

Projektanci coraz częściej projektują w samochodach duże szklane dachy. Takie części, nazywane dachami Cielo, są dwa lub trzy razy większe od tradycyjnych okien dachowych, co sprawia że potęgują wrażenie przestrzeni oraz zwiększają ilość światła w samochodzie.

4. Szyby chroniące przed słońcem

Szyby, ograniczające nagrzewanie się samochodu pod wpływem promieni słonecznych. Zapewniają:

  • większy komfort pasażerów,
  • mniejsze obciążenie układu klimatyzacji, co oznacza mniejsze zużycie paliwa,
  • mniejszą przepuszczalność promieni ultrafioletowych, co wydłuża trwałość materiałów użytych do wykończenia wnętrza pojazdu.

5. Systemy odprowadzania wody

Systemy ogrzewania szyb, które usuwają skroploną parę wodną z wewnętrznych powierzchni szklanych oraz lód z powierzchni zewnętrznych. Powłoka hydrofobowa, zapewniająca szybkie spływanie wody deszczowej z szyb samochodu i tym samym poprawiająca widoczność dla pasażerów.

6. Szyby boczne laminowane

  • Większy komfort: redukcja hałasu o wysokiej częstotliwości, ochrona przed promieniowaniem UV, lepsza ochrona przeciwsłoneczna oraz mniejsze bezpośrednie promieniowanie słoneczne.
  • Zabezpieczenie: mniejsze ryzyko kradzieży i lepsza ochrona przed włamaniem.
  • Bezpieczeństwo: mniejsze ryzyko wypadnięcia z pojazdu, większa wytrzymałość na przebicie szyby przez przedmiot.

7. Systemy szklenia

Wszystkie komponenty lub funkcje dodawane po zakończeniu podstawowej produkcji w celu zwiększenia wartości wyrobów dla klienta. Mogą to być na przykład kasety lub moduły drzwiowe. Enkapsulacja pozwala na formowanie ramy lub uszczelki okna bezpośrednio na szkle .

8. Systemy elektrycznego podgrzewania szyb

Bezpośrednio w szkle montowane elektryczne podgrzewanie szyb.
 

Asortyment szeroki asortyment szyb

Oferujemy ponad 10.000 rodzajów szyb do aut osobowych i dostawczych, busów, autobusów i innych.

Kompleksowa obsługa naszych Klientów

Kompleksowy zakres usług obejmuje naprawę i montaż szyb i akcesoriów, na miejscu lub z dojazdem do Klienta.

Profesjonalizm i najwyższa jakość usług

Fachowe doradztwo, szybka i sprawna obsługa, wieloletnie doświdczenie - to tylko niektóre z naszych atutów.

Atrakcyjne Ceny szyb i wykonywanych usług

Zapewniamy konkurencyjne ceny, dla każdego Klienta indywidualnie kalkulujemy najlepszy wariant cenowy.
splintex pilkington SaintGobainGlass nordglass